۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

حجت الاسلام صالحی منش خبر داد:

برخورد شدید با مصرف بی رویه آب در قم/ الگوی کشت تغییر کند

برخورد شدید با مصرف بی رویه آب در قم/ الگوی کشت تغییر کند

قم - استاندار قم با بیان اینکه اگر در مصرف آب صرفه جویی نکنیم، در آینده‌ای نزدیک در قم با مشکل مواجه می‌شویم، گفت: برنامه استانداری این است که سال ۹۴ در مورد مصرف بی رویه آب به شدت برخورد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صالحی منش قبل از ظهر شنبه در همایش مدیریت بهره‌وری آب در کشاورزی که در تالار معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران بدلیل مسئله کم آبی در یک خطر بزرگ قرار دارد، اظهار کرد: همه دنیا اعتراف دارند که جنگ بعدی جنگ آب است.

وی با بیان اینکه انتقال حوزه به حوزه آب اقدام بزرگی در زمینه رفع مشکل کم آبی در کشور است، ادامه داد: برخی کارشناسان با انتقال حوزه به حوزه آب مخالف هستند.

استاندار قم با بیان اینکه اگر در مصرف آب رعایت و صرفه‌جویی نکنیم، قم در آینده‌ای نزدیک مشکلات جدی خواهد داشت، عنوان کرد: مسئولان در قم، فقط مسئولان امروز نیستند بلکه باید به فکر آینده باشند و حق نداریم به هر شکلی که می‌خواهیم آب را مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید در مقابل نسل آینده پاسخگو باشیم، اضافه کرد: قبلا با سختی فراوان می‌توانستیم آب شرب را تهیه کنیم، امروزه با پیشرفت تکنولوژی این بهره برداری راحت شده است، اما نباید این را بهانه برای مصرف بی رویه قرار دهیم.

مبارزه با برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی

حجت الاسلام صالحی منش گفت: مهندسین باید وضعیت موجود آب را آنالیز کنند و با واقعیت اشتباه برداشت از آب‌های زیر زمینی مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه از گذشته تا امروز اهتمام جدی نسبت به رعایت مصرف آب وجود داشته است، تصریح کرد: امروزه ایران در معرض بحران آب و بی آبی است و باید قدر آب را بدانیم، برنامه استانداری قم این است که درسال ۹۴ در مورد مصرف آب به شدت برخورد کند.

استاندار قم با بیان اینکه در مقابل آب و خاک قم مسئول هستیم، گفت: جهاد کشاورزی باید به شدت و سرعت الگوی کشت را تغییر دهد و استانداری نیز در این زمینه همکاری می‌کند.

حجت الاسلام صالحی منش با اشاره به اینکه باید به این باور برسیم که آب نداریم و نباید بیهوده مصرف کرد، گفت: باید قم را از وضعیت کم آبی نجات دهیم، آب‌های زیرزمینی را ذخیره کنیم و مصرف بی‌رویه از این آب‌ها را کنار بگذاریم.

کد خبر 2508126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha